Stay connected kay? ^^

28 April 2014

Perasaan kosong..

Hai :)

Haritu masa blogwalking saya terbaca entri seorang blogger ni. Masa tu saya teringat pernah mengalami perasaan tu masa kecil. Adakalanya sekarang pun rasa juga. Perasaan.. kosong. Ya, kosong. Macam tidak tahu apa yang saya lakukan dalam hidup, walaupun setiap hari sangat memenatkan. Kenapa..?

Saya telah "menggoogle" untuk jawapannya.. *cewah*..

Saya terjumpa satu site ni yang orang tanya soalan lepastu orang lain jawab. Dan saya terjumpa soalan ni...

Why do we feel empty sometimes? like there a big gap inside you & you cannot figure what seems to be sucking everything in?

Ini antara opinion orang yang menjawab..

1. Baru kehilangan sesuatu.
2. Rasa diri tidak diperlukan dan tidak berguna.
3. Berat naik/turun.
4. Selalu fikir nak bunuh diri.
5. Hilang minat terhadap perkara yang kita suka.
6. Tidak mendapat didikan keagamaan yang sempurna.
7. Tidak percaya kepada Tuhan.

Jawapan yang tidak saya sangka.. Sebab saya pernah mengalaminya.. Tapi mengikut pengalaman saya rasa mungkin kes saya ini lebih kepada no. 2 dan 5.. Tapi biasanya saya mengalami perasaan ini masa saya tidak tahu nak buat apa masa kecil dulu. Sekarang mungkin lebih kepada no. 5.. entahlah. Lain orang, lain-lain kan :)

16 ulasan:

  1. same goes to me. dulu dulu lah. kalau sy more to number 2 & 3. T_T

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huhuhu.. kalau saya no. 3 memang taklah.. sebab naik berat badan rilek je.. lari padang xD

      Padam
  2. mungkin tak dapat sesuatu yg kita nak kot saya raa la, hehe

    BalasPadam
  3. salam. hurmm..sy selalu rasa juga perasaan macam ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan.. so macam.. erk kenapa..? Hehe.. manusia ni macam-macam...

      Padam
  4. Kadang2 , bila kita diuji , perasaan negatif akan datang bermacam-macam . Harap kita akan lebih kuat , Insya-Allah :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harap-harap begitulah ye.. Thanks :)

      Padam
  5. Zumal kekadang pun berasa juga kosong sampai tak tahu nak buat apa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmm.. faham sangat perasaan tu :')

      Padam
  6. Betul lah Yun Sing! Kak Nad pun pernah rasa perasaan ni. Dulu kecik kecik lagi banyak kali hahaha, dulu kuat terasa. Sekarang dah kebal sikit

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmm.. kan :) Sebab dulu masa kecik macam tak tau nak buat apa.. cepat je hilang minat, takde mood semua..

      Padam
  7. Nurul pun kadang rasa camni, byk sgt brmain kat fikiran.... sampai nangis pun ade gak.. lepas tu ok..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan.. tiba-tiba rasa hidup ni perit.. tapi tak tau kenapa.. biasanya saya rasa camni lepas tonton berita pasal tragedi..

      Padam
  8. sllu gak jd camni nak2 ble tension...... (1,2&3)

    BalasPadam